ГМ-18.Укр.літ.( Доповнене).


Ліна Костенко «Маруся Чурай».
1.     Ліна Костенко належить до
А Київської школи
Б Нью-Йоркської школи
В шістдесятників
Г Празької школи
Д неокласиків

2.     Прочитайте уривок із роману «Маруся Чурай»
Ото як вийде, як заграє брівками,
Очима стрельне і туди, й сюди,
У чобітках із мідними підківками,
Зелений верх, козлові переди…

У цих рядках описано
А Галю Вишняківну
Б Галину матір
В Марусю Чурай
Г Марусину матір
Д Бобренчиху

3.     Прочитайте уривок із роману «Маруся Чурай»
Які тоді були ми безтурботні!
Який він був ласкавий і палкий!
А вже в Полтаві набирали сотні.
А вже Хмельницький зазивав полки.

У цих рядках Маруся згадує
А свого батька
Б Івана Іскру
В Семена Черкеса
Г Грицька Бобренка
Д Якима Шибилиста

4.     У кінці твору Марусі пропонує одружитися
А Семен Черкес
Б Грицько Бобренко
В Мартин Пушкар
Г Яким Шибилист
Д Іван Іскра

5.     Події в романі розгортаються в такій послідовності:
А Іван Іскра в Богдана Хмельницького -суд над Марусею – проща Марусі в Києві – облога Полтави
Б суд над Марусею – Іван Іскра в Богдана Хмельницького - проща Марусі в Києві – облога Полтави
В облога Полтави - суд над Марусею – Іван Іскра в Богдана Хмельницького - проща Марусі в Києві
Г суд над Марусею – Іван Іскра в Богдана Хмельницького - облога Полтави - проща Марусі в Києві
Д Іван Іскра в Богдана Хмельницького - проща Марусі в Києві – облога Полтави - суд над Марусею

6.     Найбільший і центральний за змістом розділ роману, у якому найширше розкрито образ героїні має назву
А « Якби знайшлась неопалима книга»
Б «Сповідь»
В «Страта»
Г «Проща»
Д «Облога Полтави»

7.     Епілогом у романі є розділ
А «Сповідь»
Б «Страта»
В «Дідова балка»
Г «Якби знайшлась неопалима книга»
Д «Весна, і смерть, і світле воскресіння»

8.     Головна тема роману – зображення
А життя українських жінок у зруйнованій Полтаві середини 17 ст.
Б облоги Полтави польською шляхтою в 1659 р.
В передумова для створення пісень, які стали народними
Г нещасливого кохання Марусі і Грицька на фоні життя України 17ст.
Д нерозділеного кохання Марусі та Івана, його жертовності заради любові.

9.     Стосунки Марусі і Грицька подібні до взаємин
А Лесі й Петра Шраменка
Б Мелашки й Лавріна
В Галі й Чіпки
Г Мавки й Лукаша
Д Олесі й Василя

10.           До проблем роману «Маруся Чурай» не належить
А патріотизм
Б любов і зрада
В митець і суспільство
Г індивідуальна свобода людини
Д фанатизм і гуманність

11.           Установіть відповідність
Герой
1 Ярема Вишневецький
2 Грицько Бобренко
3 Мартин Пушкар
4 Іван Іскра

Характеристика
А Був молодий і гарний був на вроду.
І жив, і вмер, як личить козаку.
За те, що він боровся за свободу,
Його спалили в мідному бику.
Б Як я крізь землю там не провалився?
Не збив кулак об стіни об оті?
І як я потім у шинку напився,
На матір вперше крикнув у житті.
В …То – козак.
Таке нещастя хоч кого знеможе.
Це ж можна тут рішитися ума.
Любив же він Марусю, не дай Боже!
Тепер сидить, лиця на нім нема.
Г Бенкетував, сідав на шию хлопу,
Пускав дівчат по світу без коси.
Стріляв козуль, возив  пшоно в Європу
І на поташ випалював ліси.
Д Ще не старий. І славу мав, і силу.
(Про нього потім думу іскладуть.
Мине сім літ – і голову цю сиву
Виговському на списі подадуть).

12.           Назва  поезії «Пастораль ХХ століття» побудована на
А протиставленні життя і смерті
Б протиставлення молодості і досвіду
В антитезі між заголовком і змістом
Г протистоянні між війною і миром
Д запереченні доцільності війни

13.           Головною особливістю побудови твору є
А ліричні відступи
Б зображення картин мирного життя і воєнного
В велика кількість фольклорних засобів
Г однаковий за емоційною наснагою початок і кінець твору
Д початок твору з кульмінації

14.           Щоб підкреслити невідворотність того, що сталося, поетеса згадує про
А вагітність однієї з матерів
Б сльози старих дідів
В теплий чарівний вечір
Г кривавий захід сонця
Д нитку Аріадни

15.           Навколишній світ так відреагував на безглузду і жорстоку смерть:
А «похилились жоржини в осінньому шматті»
Б «небо плакало, плакало поле»
В «мати, наче чайка, об дорогу б’ється»
Г «навіть сонце упало ниць»
Д «зорі глянули і завмерли»


16.           У поезії «Осінній день, осінній день, осінній…» поетеса зображує,що
А «троянда в’яне, в’яне і всиха»
Б «лілеї білі потемніли»
В «гаї затихли, річка завмира»
Г «айстри горілиць зайшлися болем»
Д «і плаче дощик так невтішно»

17.           У цій поезії в тузі за літом
А плаче дощик уночі
Б плаче сонечко ясне
В схлипує хмарина
Г плаче коник у траві
Д плаче дівчинонька

18.           У поезії «Розкажу тобі думку таємну…» кохання ліричної героїні – то
А вічний смуток і біль у моєму житті
Б вічна любов сьогодні та завтра
В забаганка чудна у моєму житті
Г нерозгадана тайна в моєму житті
Д то чудна теорема, на яку ти мене прирік

19.           У цій поезії кохання ліричних героїв – це
А «ми лиш разом і все байдуже»
Б «то все разом, а ти - окремо»
В любов і ненависть
Г щастя і біль невимовний
Д зима і літо вповні

20.           У назві поезії «Страшні слова, коли вони мовчать» поетеса використовує художній засіб
А гіперболу, синекдоху 
Б літоту, порівняння
В інверсію
Г епітет, метафору
Д оксиморон

21.           Основною темою поезії «Страшні слова…» є
А протиставлення краси слова і потворності навколишнього світу
Б возвеличення сутності поезії
В возвеличення любові, як найкращого почуття
Г зображення краси української мови поміж інших мов світу
Д зображення краси природи

22.           У даній поезії поетеса наводить яскраве протиставлення
А життя і смерті
Б любові і зради і словах
В теплої весни і холодної зими у почуттях
Г краси й потворності,асфальтів і споришів
Д неба і землі

23. До якої збірки належить ця поезія?
24. Знайдіть у поезії і випишіть антитези. Що вони означають?
25. До якого виду лірики належить поезія "Страшні слова, коли вони мовчать"?
26. Яка ідея цього твору?
27. Прочитайте уважно поезію, поясніть, що хотіла сказати поетеса словами?  "Все повторялось: і краса, й потворність. Усе було: асфальти й спориші..."
28.Поясніть, як описані роздуми про суть мистецтва у творі?

" УКРАЇНСЬКЕ АЛЬФРЕСКО".

1. Мотив розриву живого зв’язку між поколіннями звучить у рядках
А живе там дід і баба, і курочка в них ряба,
вона, мабуть, несе їм яєчка золоті.
Б Там повен двір любистку, цвітуть такі жоржини,
і вишні чорноокі стоять до холодів.
В Хитаються патлашки уздовж всієї стежини,
і стомлений лелека спускається на хлів.
Г Я знаю, дід та баба — це коли є онуки,
а в них сусідські діти шовковицю їдять.
Д Над шляхом при долині, біля старого граба,
Де біла-біла хатка стоїть на самоті…


2. Прочитайте рядки.
Остання в світі казка сидить під образами.
Навшпиньки виглядають жоржини через тин.
У цьому уривку використано
А епітет
Б алітерацію
В персоніфікацію
Г порівняння
Д оксиморон


3. Установіть відповідність між рядками з творів Ліни Костенко та засобами образності, вжитими в них.
1 Поезія - це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі
2 Одного прошу: у мою дитину Не кидайте словами, як багном
3 І дзвонять дзвони,Дзвонять, дзвонять дзвони
По всій Полтаві, по усіх церквах
4 Навшпиньки виглядають жоржини через тин

А персоніфікація            В порівняння
Б звертання                     Г метафора              Д повтор

Коментарі

  1. Мої хороші, ви повинні прочитати роман "Маруся Чурай" Ліни Костенко. За її творчість ви отримаєте дві оцінки. Перша за тестові завдання до "Марусі..." і співбесіду за твором( знати характеристику образів батька, матері, Марусі, Григорія Бобренка, матері Григорія). Про другу напишу пізніше. Працюємо. )):

    ВідповістиВидалити
  2. Щоб отримати другу оцінку за творчістю Л.Костенко, ви повинні прочитати її поезії Пастораль ХХ століття", "Осінній день...", "Розкажу тобі думку таємну...", "Українське альфреско", "Страшні слова, коли вони мовчать". Це маленькі твори. Завдання до них є на цій сторінці. Остання поезія внесена до програми ЗНО, тому прочитайте добре її характеристику.

    ВідповістиВидалити

Дописати коментар

Популярні дописи з цього блогу

Укр. мова. Другий курс.

Укр.мова. Перший курс.

ЗНО. Підготовчі курси.