Укр.літ. Гр.ГМ-18
Григір Тютюнник «Три зозулі з поклоном», «Зав’язь».
1.
Григір Тютюнник
належить до
А шістдесятників
Б Нью-Йоркської школи
В Празької школи
Г Київської школи
Д неокласиків
2.
У новелі «Три
зозулі з поклоном» розповідь ведеться від
А першої особи
Б другої особи
В третьої особи
Г різних осіб через зміщення
часових площин
Д різних осіб залежно від
епізоду
3.
Новела «Три зозулі
з поклоном» Гр.Тютюнника присвячена
А сестрі
Б синові
В любові всевишній
Г кононівським полям
Д Україні
4.
Новела як
літературний жанр має такі ознаки:
А багато героїв, кілька
сюжетних ліній
Б оповідь із чітко вираженою
мораллю
В ліризм, відсутність сюжету
Г єдність місця, часу і дії
Д динамічний сюжет із
несподіваною розв’язкою
5.
Художньою деталлю
«над галушками катується» дано характеристику приземленій людині
А Михайлові
Б Дядьку Левкові
В Карпові Ярковому
Г Соні
Д синові-студенту
6.
Характер
Михайла ( «Три зозулі з поклоном»)
найглибше розкривається в
А діалогах матері з сином
Б ставленні до нього Марфи
В його останньому листі
Г авторських відступах
Д вдачі його сина
7.
Прочитайте рядки з
новели «Три зозулі з поклоном»
Я виходжу з-за клуба в новенькому
дешевому костюмі (три вагони цегли розвантажив з хлопцями-однокурсниками)
із чемоданчиком у руці.
В уривку використано художній
засіб
А метонімію
Б художню деталь
В синекдоху
Г психологічну характеристику
Д оксюморон
8.
У новелі «Три
зозулі з поклоном» немає такої композиційної особливості
А наявність обрамлення
(розпитування сина матері) і трьох частин
Б переплетіння голосів Соні,
Михайла і їхнього сина
В повторюваний образ «татової
сосни»
Г зміщення часових площин
Д кульмінація на початку твору
9.
Завуальований
драматизм суспільних колізій стає помітним із
А репліки сина про складання
сесії
Б поведінки дядька Левка
В вечірок у Михайловому домі
Г стосунків Марфи і Карпа
Яркових
Д скупих відомостей про Сибір
10.
Новела «Три зозулі з поклоном» символізує
А три роки ув’язнення в
концтаборах Сибіру
Б любовний трикутник – три долі
головних героїв
В смуток, тужливу звістку, тугу
за минулим
Г щастя, заспокоєння, душевну
рівновагу
Д плинність життя й кохання
11.
Установіть
відповідність
Герой
1 Марфа
2 Соня
3 дядько Левко
4 син-студент
Репліка
А Чорнила слізьми не розмаж.
Б Нате вам осьо, вип’єте за
його здоров’я.
В Дивлюсь, а вона вже на
поріжку сидить, жде…
Г Сусіда мій по землянці
молиться уві сні, а Бога не називає.
Д Чому вони не одружилися, так
одне одного чуючи?
12.
Установіть
відповідність
Герой
1 порівняння
2 метафора
3 просторіччя
4 пестлива лексика
Приклад
А Два голочки прожила з Карпом
своїм і нажилася на сто.
Б …спогади її не щемлять їй і
не болять – вони закам’яніли.
В …гомонимо бувало втрьох або
співаємо потихеньку.
Г Товстопикий був, товстоногий.
І рудий – матінко ти моя…
Д А Марфа біжить на роботу,
птахою летить…
13.
Новела
«Зав’язь» Григора Тютюнника починається
з
А Роздумів автора про сенс
життя і любові
Б Зустрічі закоханих
В Розмови діда і онука
Г Опису краси весни як початку
життя
Д Опису осені.
14.
У новелі автор
показує духовну єдність
А Матері і сина.
Б Матері і доньки.
В Батька і матерні головного
героя.
Г Діда і онука.
Д Бабусі і онуки.
15.
Спогади про минуле
у новелі – це
А Розповіді про козацькі часи.
Б Роздуми про дитинство, що
промайнуло.
В Роздуми про школу і друзів.
Г Розповіді про Першу світову
війну.
Д Згадки про інше кохання.
16.
Спостерігаючи за
закоханим хлопцем, його попереджають, що
А Ще не час женитися.
Б «То дівчина – обличчя як з
ікони…».
В «Та дівка багата і вродлива».
Г «Як жениться, то кислиці йому
снитимуться».
Д Вже давно час шукати собі
пару.
17.
Побачивши кохану,
хлопець відразу
А Ніяковіє і соромиться.
Б «Ширшає в плечах , твердішає
його крок».
В «Ховається і перечікує».
Г Голосно гукає милу.
Д Підходить до неї
і цілує.
18.
Зустрівшись, молоді
А Відразу ідуть до клубу
дивитися новий фільм.
Б Ідуть зустрічатися із
друзями.
В Ідуть милуватися весняним
полем.
Г Відразу домовляються про нову
зустріч.
Д Вирішують подивитися сніг у
проваллі.
19.
Дивлячись на Соню,
Микола найдужче хоче
А Освідчитися в коханні.
Б Поцілувати, але боїться
отримати ляпаса.
В Якнайскоріше одружитися на
ній.
Г Покинути дівчину якнайшвидше.
Д Не покидати її ніколи.
20.
Назва новели
символізує
А Початок весни і народження
кохання.
Б Почуття, що зав’язані дуже
міцно.
В Гарно зав’язану хустку на
голові у дівчини.
Г Красиво зав’язані вузлики на
намисті, про яке мріє дівчина.
Д Зав’язку стосунків.
21.
Ідилію закоханих
майже порушує
А Машина, що їде на базар і
вигуки шоферів.
Б Несподіваний дощ із градом.
В Мати дівчини.
Г Дід Лаврін із проханням
допомогти по господарству.
Д Суперник Миколи.
22.
У новелі «Зав’язь»
автор розмірковує над тим
А Чи зуміють герої врятувати
садок.
Б Чи зуміють закохані зберегти
своє тендітне кохання.
В Чи дозволять батьки їм
одружитися.
Г Чи варто їм обом іти учитися.
Д Чи це справжнє почуття.
Сподіваюся, що біографія Григора Тютюнника написана у зошиті та ОПРАЦЬОВАНА. Вірю, що ви прочитали його твори "Зав"язь" та "Три зозулі з поклоном". Це тестові завдання до них.
ВідповістиВидалитиОпанасюк.М.зроблено
ВідповістиВидалити