Укр.літ. Гр.ГМ-18


Григір Тютюнник «Три зозулі з поклоном», «Зав’язь».

1.     Григір Тютюнник належить до
А шістдесятників
Б Нью-Йоркської школи
В Празької школи
Г Київської школи
Д неокласиків

2.     У новелі «Три зозулі з поклоном» розповідь ведеться від
А першої особи
Б другої особи
В третьої особи
Г різних осіб через зміщення часових площин
Д різних осіб залежно від епізоду

3.     Новела «Три зозулі з поклоном» Гр.Тютюнника присвячена
А сестрі
Б синові
В любові всевишній
Г кононівським полям
Д Україні

4.     Новела як літературний жанр має такі ознаки:
А багато героїв, кілька сюжетних ліній
Б оповідь із чітко вираженою мораллю
В ліризм, відсутність сюжету
Г єдність місця, часу і дії
Д динамічний сюжет із несподіваною розв’язкою

5.     Художньою деталлю «над галушками катується» дано характеристику приземленій людині
А Михайлові
Б Дядьку Левкові
В Карпові Ярковому
Г Соні
Д синові-студенту

6.     Характер Михайла  ( «Три зозулі з поклоном») найглибше розкривається в
А діалогах матері з сином
Б ставленні до нього Марфи
В його останньому листі
Г авторських відступах
Д вдачі його сина

7.     Прочитайте рядки з новели «Три зозулі з поклоном»
Я виходжу з-за клуба в новенькому дешевому костюмі (три вагони цегли розвантажив з хлопцями-однокурсниками) із чемоданчиком у руці.
В уривку використано художній засіб
А метонімію
Б художню деталь
В синекдоху
Г психологічну характеристику
Д оксюморон

8.     У новелі «Три зозулі з поклоном» немає такої композиційної особливості
А наявність обрамлення (розпитування сина матері) і трьох частин
Б переплетіння голосів Соні, Михайла і їхнього сина
В повторюваний образ «татової сосни»
Г зміщення часових площин
Д кульмінація на початку твору

9.     Завуальований драматизм суспільних колізій стає помітним із
А репліки сина про складання сесії
Б поведінки дядька Левка
В вечірок у Михайловому домі
Г стосунків Марфи і Карпа Яркових
Д скупих відомостей про Сибір

10.            Новела «Три зозулі з поклоном» символізує
А три роки ув’язнення в концтаборах Сибіру
Б любовний трикутник – три долі головних героїв
В смуток, тужливу звістку, тугу за минулим
Г щастя, заспокоєння, душевну рівновагу
Д плинність життя й кохання

11.           Установіть відповідність
Герой
1 Марфа
2 Соня
3 дядько Левко
4 син-студент

Репліка
А Чорнила слізьми не розмаж.
Б Нате вам осьо, вип’єте за його здоров’я.
В Дивлюсь, а вона вже на поріжку сидить, жде…
Г Сусіда мій по землянці молиться уві сні, а Бога не називає.
Д Чому вони не одружилися, так одне одного чуючи?

12.           Установіть відповідність
Герой
1 порівняння
2 метафора
3 просторіччя
4 пестлива лексика

Приклад
А Два голочки прожила з Карпом своїм і нажилася на сто.
Б …спогади її не щемлять їй і не болять – вони закам’яніли.
В …гомонимо бувало втрьох або співаємо потихеньку.
Г Товстопикий був, товстоногий. І рудий – матінко ти моя…
Д А Марфа біжить на роботу, птахою летить…

13.           Новела «Зав’язь»  Григора Тютюнника починається з
А Роздумів автора про сенс життя і любові
Б Зустрічі закоханих
В Розмови діда і онука
Г Опису краси весни як початку життя
Д Опису осені.

14.           У новелі автор показує духовну єдність
А Матері і сина.
Б Матері і доньки.
В Батька і матерні головного героя.
Г Діда і онука.
Д Бабусі і онуки.

15.           Спогади про минуле у новелі – це
А Розповіді про козацькі часи.
Б Роздуми про дитинство, що промайнуло.
В Роздуми про школу і друзів.
Г Розповіді про Першу світову війну.
Д Згадки про інше кохання.

16.           Спостерігаючи за закоханим хлопцем, його попереджають, що
А Ще не час женитися.
Б «То дівчина – обличчя як з ікони…».
В «Та дівка багата і вродлива».
Г «Як жениться, то кислиці йому снитимуться».
Д Вже давно час шукати собі пару.

17.           Побачивши кохану, хлопець відразу
А Ніяковіє і соромиться.
Б «Ширшає в плечах , твердішає його крок».
В «Ховається і перечікує».
Г Голосно гукає милу.
Д Підходить  до неї і цілує.

18.           Зустрівшись, молоді
А Відразу ідуть до клубу дивитися новий фільм.
Б Ідуть зустрічатися із друзями.
В Ідуть милуватися весняним полем.
Г Відразу домовляються про нову зустріч.
Д Вирішують подивитися сніг у проваллі.

19.           Дивлячись на Соню, Микола найдужче хоче
А Освідчитися в коханні.
Б Поцілувати, але боїться отримати ляпаса.
В Якнайскоріше одружитися на ній.
Г Покинути дівчину якнайшвидше.
Д Не покидати її ніколи.

20.           Назва новели символізує
А Початок весни і народження кохання.
Б Почуття, що зав’язані дуже міцно.
В Гарно зав’язану хустку на голові у дівчини.
Г Красиво зав’язані вузлики на намисті, про яке мріє дівчина.
Д Зав’язку стосунків.

21.           Ідилію закоханих майже порушує
А Машина, що їде на базар і вигуки шоферів.
Б Несподіваний дощ із градом.
В Мати дівчини.
Г Дід Лаврін із проханням допомогти по господарству.
Д Суперник Миколи.

22.           У новелі «Зав’язь» автор розмірковує над тим
А Чи зуміють герої врятувати садок.
Б Чи зуміють закохані зберегти своє тендітне кохання.
В Чи дозволять батьки їм одружитися.
Г Чи варто їм обом іти учитися.
Д Чи це справжнє почуття.



Коментарі

  1. Сподіваюся, що біографія Григора Тютюнника написана у зошиті та ОПРАЦЬОВАНА. Вірю, що ви прочитали його твори "Зав"язь" та "Три зозулі з поклоном". Це тестові завдання до них.

    ВідповістиВидалити

Дописати коментар

Популярні дописи з цього блогу

ЗНО. Підготовчі курси.

Гр.ГМ-19 укр.літ.

Укр.мова. Перший курс.