Укр.мова. Другий курс.
Другорядні члени речення.
1.
Додаток
виділено в реченні
А Від козаччини до Чорнобиля – усе наше життя стає епосом.
Б Колись велика ріка Конка сьогодні стала річкою.
В Весна – художник
дуже знаменитий.
Г Нашу індивідуальність
створює пам'ять .
Д Митець – створіння
примхливе й складне.
2.
Обставину
причини вжито у реченні.
А На небі сонце – серед нив я.
Б Син від розкоші вередує.
В Цього року вродило краще.
Г Зима крізь вії дивиться на світ.
Д Вражень вистачить на все життя.
3.
Обставину
мети вжито у реченні
А Не відступати на жоден крок.
Б Саме через тебе мені світ милий.
В Поїдемо переймати досвід.
Г Гомоніла Україна, довго гомоніла.
Д Все так відчайдушно, щасливо цвіте.
4.
Обставину
способу дії вжито у реченні
А Я загартований від часів воєнного дитинства.
Б Ой там, за Дунаєм, молодець гуляє.
В Дурний і в Києві не купить розуму.
Г Топчи правду в калюжу, а вона все чиста буде.
Д Приймачі підбадьорливо сиплють прогнозами.
5.
Обставину
виділено в реченні
А Теплий туман налив балку по вінця.
Б Жити лише для розваг, для гри в ніщо – це аморально.
В У ресторанах світу популярна наша котлета по-київськи.
Г Команда з Одеси
перемогла вже на останньому етапі.
Д Ще назва є, а річки вже немає.
6.
Обставиною
поширено речення
А Брат радий допомогти.
Б Сестра вміє співати.
В Батьки поїхали відпочивати.
Г Студенти починають навчатися.
Д Я хочу поплавати.
7.
Означення
виділено в реченні
А Час не помічають не тільки щасливі, а й безсмертні.
Б Література справді спроможна
сприяти розвиткові людини.
В Істинно вільна людина ні над ким не прагнутиме панувати.
Г Тільки зі страждання виникає здатність перейнятися болем ближнього.
Д Художник по суті дуже беззахисний перед свинцевим лицем обставин.
8.
Означення
виділено в реченні
А Творчість завжди мрійна
і тривожна.
Б Якою красивою
є людина в праці.
В Усі ми дужі
дружбою своєю.
Г Спадають млосно вечори липневі.
Д Тиха вода завжди глибока.
9.
Означення
виділено в реченні
А То не хмара – біла пташка хмарою спустилась над царем тим.
Б Розкіш царів
меркне перед мистецькими шедеврами геніїв.
В Не мати царя
в голові – означає діяти нерозсудливо.
Г За царя не
бачили часом і сухаря.
Д Крути не верти – царем
не будеш.
10. Узгоджене означення виділено в реченні
А Наше життя –
бурхливий океан.
Б Роки життя не
владні над тобою.
В Стрижку наголо
у нас називають солдатською.
Г Світло сонця
розлилося по всьому степу.
Д Клен напроти
кидав тінь на грядки.
11. Установіть відповідність
Член речення
1 присудок
2 обставина
3 означення
4 додаток
Приклад (виділене слово)
А Козак не без долі,
дівка не без щастя.
Б Козак мовчить, а все знає.
В І холод не
страшний, коли козак молодий.
Г Не братайся з
козаками мед пити.
Д Козакові Омелькові
картопельки тепленької.
12. Установіть відповідність
Член речення
1 підмет
2 присудок
3 означення
4 додаток
Приклад (виділене слово)
А Бажання заснуть зараз сильніше за мене.
Б Не зоравши, не посієш.
В Дарувати квіти – приємно.
ГОженитися – не дощик
переждати.
Д Здоров’я – всьому голова.
13. Установіть відповідність
Член речення
1 підмет
2 присудок
3 означення
4 додаток
Приклад (виділене слово)
А Бажав я для скованих волі, для скривджених - кращої долі.
Б Дорога ліворуч була наглухо закрита дубовими
завалами.
В Десь за ланами
гомонів, затихаючи, ліс.
ГЛюбити ближнього – це
найважливіша з людських наук.
Д Поезія – це праця
зрима, думка смілої весни.
14.Установіть відповідність
Член речення
1 присудок
2 додаток
3 означення
4 обставина
Приклад (виділене слово)
А Любові й щастя хочеться людині.
Б Прости мене, я згарячу забувся.
В Черешні в нашому
саду розкішні.
Г На небі гуляв
повний місяць.
Д Завжди величніша
путь на Голгофу.
15.Установіть відповідність
Член речення
1 підмет
2 присудок
3 означення
4 обставина
Приклад (виділене слово)
А Стомилися хлопці,
присіли спочити.
Б Кайдаш загадав
Кайдашисі й Мелашці гребти сіно.
В Серед неба ходить білолиций.
Г Живу бажанням творити добрії діла.
Д Послухайте: критика
критикою, тон тоном.
16.Установіть відповідність
Член речення
1 підмет
2 присудок
3 означення
4 додаток
Приклад (виділене слово)
А Поїдемо поговорити з лісом, а вже тоді я можу і
з людьми.
Б Талант малювати має не кожна людина.
ВПоважати людину – це ж ціла
наука, наука душі.
Г Батька попросили оновити старий сценарій.
Д По-справжньому починають цінувати життя після тридцяти.
Студенти другого курсу, маю надію, що другорядні члени речення опрацьовані. Ось тести для перевірки. Якщо виникають труднощі, пишіть у коментарях (не приймається :"МЕНІ НЕ ЗРОЗУМІЛО УСЕ").
ВідповістиВидалитиОпанасюк.М.зроблено
ВідповістиВидалити