Укр.мова. Другий курс.


Другорядні члени речення.
1.      Додаток виділено в реченні
А Від козаччини до Чорнобиля – усе наше життя стає епосом.
Б Колись велика ріка Конка сьогодні стала річкою.
В Весна – художник дуже знаменитий.
Г Нашу індивідуальність створює пам'ять .
Д Митець – створіння примхливе й складне.

2.      Обставину причини вжито у реченні.
А На небі сонце – серед нив я.
Б Син від розкоші вередує.
В Цього року вродило краще.
Г Зима крізь вії дивиться на світ.
Д Вражень вистачить на все життя.

3.      Обставину мети вжито у реченні
А Не відступати на жоден крок.
Б Саме через тебе мені світ милий.
В Поїдемо переймати досвід.
Г Гомоніла Україна, довго гомоніла.
Д Все так відчайдушно, щасливо цвіте.

4.      Обставину способу дії вжито у реченні
А Я загартований від часів воєнного дитинства.
Б Ой там, за Дунаєм, молодець гуляє.
В Дурний і в Києві не купить розуму.
Г Топчи правду в калюжу, а вона все чиста буде.
Д Приймачі підбадьорливо сиплють прогнозами.

5.      Обставину виділено в реченні
А Теплий туман налив балку по вінця.
Б Жити лише для розваг, для гри в ніщо – це аморально.
В У ресторанах світу популярна наша котлета по-київськи.
Г Команда з Одеси перемогла вже на останньому етапі.
Д Ще назва є, а річки вже немає.

6.      Обставиною поширено речення
А Брат радий допомогти.
Б Сестра вміє співати.
В Батьки поїхали відпочивати.
Г Студенти починають навчатися.
Д Я хочу поплавати.
7.      Означення виділено в реченні
А Час не помічають не тільки щасливі, а й безсмертні.
Б Література справді спроможна сприяти розвиткові людини.
В Істинно вільна людина ні над ким не прагнутиме панувати.
Г Тільки зі страждання виникає здатність перейнятися болем ближнього.
Д Художник по суті дуже беззахисний перед свинцевим лицем обставин.

8.      Означення виділено в реченні
А Творчість завжди мрійна і тривожна.
Б Якою красивою є людина в праці.
В Усі ми дужі дружбою своєю.
Г Спадають млосно вечори липневі.
Д Тиха вода завжди глибока.

9.      Означення виділено в реченні
А То не хмара – біла пташка хмарою спустилась над царем тим.
Б Розкіш царів меркне перед мистецькими шедеврами геніїв.
В Не мати царя в голові – означає діяти нерозсудливо.
Г За царя не бачили часом і сухаря.
Д Крути не верти – царем не будеш.

10.  Узгоджене означення виділено в реченні
А Наше життя – бурхливий океан.
Б Роки життя не владні над тобою.
В Стрижку наголо у нас називають солдатською.
Г Світло сонця розлилося по всьому степу.
Д Клен напроти кидав тінь на грядки.

11.  Установіть відповідність
Член речення
1 присудок
2 обставина
3 означення
4 додаток
Приклад (виділене слово)
А Козак не без долі, дівка не без щастя.
Б Козак мовчить, а все знає.
В І холод не страшний, коли козак молодий.
Г Не братайся з козаками мед пити.
Д Козакові Омелькові картопельки тепленької.

12.  Установіть відповідність
Член речення
1 підмет
2 присудок
3 означення
4 додаток
Приклад (виділене слово)
А Бажання заснуть зараз сильніше за мене.
Б Не зоравши, не посієш.
В Дарувати квіти – приємно.
ГОженитися – не дощик переждати.
Д Здоров’я – всьому голова.

13.  Установіть відповідність
Член речення
1 підмет
2 присудок
3 означення
4 додаток
Приклад (виділене слово)
А Бажав я для скованих волі, для скривджених  - кращої долі.
Б Дорога ліворуч була наглухо закрита дубовими завалами.
В Десь за ланами гомонів, затихаючи, ліс.
ГЛюбити ближнього – це найважливіша з людських наук.
Д Поезія – це праця зрима, думка смілої весни.
14.Установіть відповідність
Член речення
1 присудок
2 додаток
3 означення
4 обставина
Приклад (виділене слово)
А Любові й щастя хочеться людині.
Б Прости мене, я згарячу забувся.
В Черешні в нашому саду розкішні.
Г На небі гуляв повний місяць.
Д Завжди величніша путь на Голгофу.
15.Установіть відповідність
Член речення
1 підмет
2 присудок
3 означення
4 обставина
Приклад (виділене слово)
А Стомилися хлопці, присіли спочити.
Б Кайдаш загадав Кайдашисі й Мелашці гребти сіно.
В Серед неба ходить білолиций.
Г Живу бажанням творити добрії діла.
Д Послухайте: критика критикою, тон тоном.
16.Установіть відповідність
Член речення
1 підмет
2 присудок
3 означення
4 додаток
Приклад (виділене слово)
А Поїдемо поговорити з лісом, а вже тоді я можу і з людьми.
Б Талант малювати має не кожна людина.
ВПоважати людину – це ж ціла наука, наука душі.
Г Батька попросили оновити старий сценарій.
Д По-справжньому починають цінувати життя після тридцяти.

Коментарі

  1. Студенти другого курсу, маю надію, що другорядні члени речення опрацьовані. Ось тести для перевірки. Якщо виникають труднощі, пишіть у коментарях (не приймається :"МЕНІ НЕ ЗРОЗУМІЛО УСЕ").

    ВідповістиВидалити

Дописати коментар

Популярні дописи з цього блогу

ЗНО. Підготовчі курси.

Гр.ГМ-19 укр.літ.

Укр.мова. Перший курс.